Exploremos los minerales de la Tierra (Exploring Earth's Minerals)

Libro Exploremos los minerales de la Tierra (Exploring Earth's Minerals)

Diamonds and salt are both minerals, but diamonds are more rare than salt. Curious readers will learn what physical and chemical conditions must be present for minerals to form. They'll discover how minerals are identified and how they are used in daily life. Informative and interesting text presents readers with this science content in a fun way. A graphic organizer shows how different minerals are identified and fact boxes provide readers with exciting supplementary information.

4.1

Más libros de Marie Rogers

¿Por qué hibernan los animales? (Why Animals Hibernate)

Libro ¿Por qué hibernan los animales? (Why Animals Hibernate)

When winter hits, many people in colder climates spend most of their time indoors. But what do wild animals do? Some animals spend winters hibernating. Beginning readers will learn what hibernation is, why some animals hibernate and others don't, and how hibernating animals prepare for their long sleep. Full-color photographs grab readers' attention and allow them to draw connections to the narrative. Readers will love learning about this mysterious, restful time in some animals' lives.

Otros libros de la categoría Juvenil No Ficción

El día que mamá perdió la paciencia

Libro El día que mamá perdió la paciencia

¿Dónde buscarías algo que no has visto nunca? ¿Dónde van a parar las cosas que se pierden y son invisibles? Mariú quiere encontrar la paciencia que ha perdido su madre, pero no sabe por dónde empezar a buscar.

Literatura comparada e intertextualidad

Libro Literatura comparada e intertextualidad

Índice (Extracto): -I. Las posibilidades de aplicación didáctica de la metodología de la literatura comparada y el concepto de intertextualidad: 1. Justificación de una innovación en el planteamiento curricular de la literatura. 2. La posibilidad de un enfoque comparativo en la didáctica de la literatura: Aspectos de la problemática del tratamiento escolar de la literatura. 3. Metodología para el diseño de un modelo de aplicación comparativa: Supuestos didácticos para el planteamiento de la aplicación. 4. El marco metodológico de la literatura comparada. Posibilidades y límites ...

Luz Y Sombra

Libro Luz Y Sombra

Introduces different kinds of light, the properties of light, and how light can create shadows of different shapes and sizes.