Lengua castellana y literatura. 1 ESO. Conecta 2.0. Trimestres

Libro Lengua castellana y literatura. 1 ESO. Conecta 2.0. Trimestres

Una metodología innovadora con la que desarrollar las habilidades comunicativas de los alumnos. Son piezas clave:a) unos contenidos rigurosos y actualizados, atentos a lo general y a lo autonómico;b) un aprendizaje significativo que busca la aplicación de los contenidos mediante situaciones comunicativas cercanas al alumno;c) un enfoque TIC, con conexiones a actividades interactivas;d) una atención flexible del alumnado, con páginas de refuerzo por unidad;e) una enseñanza en valores abierta a desarrollar el pensamiento crítico.

• Jose Manuel Blecua
  • Leonardo Gómez Torrego
  • Ángel Luis García Aceña

Otros libros de la categoría Juvenil No Ficción

Enciclopedia completa de los animales

Libro Enciclopedia completa de los animales

Enciclopedia que descubre las curiosidades, costumbres y récords de los animales a través de espléndidas imágenes y rigurosos textos. ¿Quién es el animal más veloz?¿Cómo cazan los leones? Un libro que recoge, en definitiva, la lucha por la supervivencia en el mundo animal.

Trenes de Alta Velocidad (Bullet Trains)

Libro Trenes de Alta Velocidad (Bullet Trains)

Imagine traveling at half the speed of a jet plane without ever leaving the ground! Students will discover the technology that makes such speeds possible, from special tracks and safety precautions to aerodynamically designed trains. What are the limits to the speed of trains? What imposes those limits? Students also will read about the future of passenger train travel, from flying trains to trains that use huge magnets to levitate inches or centimeters off the track. Some trains safely reach speeds of more than 200 mph!

El final de todos los agostos

Libro El final de todos los agostos

A magnificent graphic novel in which Alfonso Casas parks the irony and offers us all his tenderness. Often the past leaves loose ends, issues to solve, questions that pursue our future. This is what happens to the protagonist of this book, Dani. Just before getting married, under the pretext of a photographic project about the passage of time, he travels to the coastal town where he used to spend his summer during his childhood. A place that he has not stepped on for twenty years and that, as the story progresses, reveals the importance he acquired in his life, because there he discovered,...