Locutores de claves navajos (Navajo Code Talkers)

Libro Locutores de claves navajos (Navajo Code Talkers)

En el Pacífico Sur, en 1944 y 1945, se libraron batallas militares entre Estados Unidos y Japón. Rodeados del traqueteo de las balas y las explosiones de las bombas, un grupo de marines navajos enviaba mensajes secretos de un lado a otro. Usaron un código que crearon a partir del idioma navajo, y que el enemigo nunca pudo descifrar. Estos jóvenes fueron reclutados de sus hogares en el suroeste de Estados Unidos. Trajeron consigo una resistencia física increíble y un lenguaje que nunca había sido escrito. Aprende sobre los locutores de claves navajos: héroes valientes y creativos que usaron su código indescifrable para ayudar a los Aliados a ganar la guerra. In the South Pacific in 1944 and 1945, military battles raged between the United States and Japan. Surrounded by rattling bullets and exploding bombs, a group of Navajo Marines sent secret messages back and forth. They used a code they'd created from the Navajo language, a code the enemy was never able to crack. These young men had been recruited from their homes in the American Southwest. They brought with them incredible physical stamina and a language that had never been written down. Learn more about the Navajo code talkers—brave, creative heroes who used their unbreakable code to help the Allies win the war.

• Stuart A. Kallen

4.8

Otros libros de la categoría Juvenil No Ficción

Beisbol, Sus Reglas Comentadas

Libro Beisbol, Sus Reglas Comentadas

Beisbol, sus Reglas Comentadas, es un libro sencillo en su concepción que busca acercar a los jugadores y fanáticos del deporte del bate y la pelota un poco a los reglamentos que lo rigen, tratando de destrabar los vericuetos de cada una de ellas de forma sencilla, a veces hasta un poco infantil y otras irónica y controversial, lo que ya es un constante de su autor Broderick Zerpa.

Ingeniería: Hazañas y fracasos (Engineering: Feats & Failures)

Libro Ingeniería: Hazañas y fracasos (Engineering: Feats & Failures)

Engineers have built some incredible things. But with every new feat, there is failure. Readers will learn about engineering feats and failures like the Titanic, the Hindenburg, the Hoover Dam, and more in this engaging, Spanish-translated nonfiction title. This book features brilliant images, charts, and intriguing facts in conjunction with informational text and mathematics skills to keep readers active and engaged.

¿Qué son los medios? ebook

Libro ¿Qué son los medios? ebook

This Spanish nonfiction book gives students a close-up look at media by exploring all forms and how it plays an important role in society. Ideal for young readers, the book includes a glossary and a short fiction piece related to the topic. Students will learn to tell the difference between facts and opinions with this exciting book and the accompanying extension activity. This 32-page full-color Spanish book defines media, explains how to separate fact from fiction. It also covers important ideas like democracy and censorship, plus includes an extension activity for grade 3. Perfect for the...

Dignum est y otros poemas